Masz pytania?
Zadzwoń!

Infolinia: 58 741 81 58
Rejestracja Panel Klienta

FAQ

Wirtualny fax  - najczęściej zadawane pytania.

 

Masz pytania odnośnie usługi? Zapoznaj się z listą najczęściej zadawanych pytań lub skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta!

 

1. Jak działa wirtualny fax?

Wirtualny fax to nowoczesna usługa z pogranicza telekomunikacji i informatyki. Sedno jej działania polega na skojarzeniu numeru telefonicznego publicznej sieci telekomunikacyjnej (PSTN) z nowoczesnymi serwerami telekomunikacyjnymi MultiFax. Użytkownik wirtualnego faxu otrzymuje numer miejski z wybranym numerem kierunkowym. Numery wirtualnego faxu są zatem takie same jak te, których używamy, wykorzystując tradycyjne urządzenie faxowe. Wirtualny fax pozwala jednak na otrzymywanie wiadomości w formie e-maili. Nie trzeba tu korzystać z urządzenia faxowego i drogiego papieru termicznego, a linia faxu nigdy nie jest zajęta.

2. Czy pod jednym numerem miejskim może funkcjonować fax i telefon?

Istnieje taka możliwość, jednak dla poprawnego funkcjonowania usługi zaleca się rozdzielenie numerów.

3. Czy za obiór faxów pobierane są dodatkowe opłaty?

Nie pobieramy żadnej dodatkowej opłaty za odbiór faxów.

3. Czy za wysyłanie faxów pobierane są dodatkowe opłaty?

Wysyłanie faxów rozliczane jest w systemie prepaid. Zasilenie konta nie traci swojej ważności i niewykorzystane środki na wysyłkę nigdy nie przepadają. Wysyłka jednej strony faxu nie trwa dłużej niż minutę i kosztuje średnio od 5 do 8 groszy.

4. Czy odbiorca faxu będzie wiedział, że fax został wysłany z wirtualnego faxu, a nie z tradycyjnego urządzenia faxowego?

Wirtualny fax działa zupełnie jak fax tradycyjny. Jeżeli po stronie odbiorcy faxu znajduje się telefaks, odbierając telefon usłyszy komunikat: „Proszę o sygnał faxu”, dzięki czemu odbiorca wie, że ma przekierować połączenie na linię faxu.

5. Czy otrzymam powiadomienie o rezultacie wysyłki faxu?

Tak, powiadomienia o rezultacie wysyłki faxu są dostępne w skrzynce nadawczej. Powiadomienia mogą przychodzić również na adres e-mail przypisany do numeru faxu.

6. Jak mogę odebrać fax?

Odbieranie faxów jest bardzo proste i można je porównać do otrzymywania wiadomości e-mail. Trzeba jedynie posiadać komputer z dostępem do Internetu, program odczytujący pliki zapisane w formacie .pdf i dowolny adres email. Jeśli chcemy odebrać fax, nie musimy instalować dodatkowego oprogramowania ani konfigurować już posiadanego. Trzeba wybrać swój indywidualny numer telefonu stacjonarnego, który stanie się linią do przesyłania i odbierania faxów. Dzięki nowoczesnej technologii numer ten nigdy nie będzie zajęty – użytkownik może bez problemu otrzymywać wiele wiadomości fax w tym samym czasie. Nie musi przy tym czekać na zakończenie obecnie trwającego procesu, by odebrać kolejny dokument. Korzystając z panelu do zarządzania usługą użytkownik może zadecydować, co chce zrobić z daną wiadomością i jakich adresów użyć do odbierania faxów.

 6. Jak mogę wysłać fax?

Wysyłanie faxów jest również bardzo proste. Odbywa się przez Panel Klienta lub program pocztowy. Warto pamiętać, że dzięki nowoczesnej technologii istnieje możliwość wysyłania wielu wiadomości jednocześnie. Nie trzeba zatem oczekiwać na zakończenie jeszcze trwającego procesu, aby wysłać następny dokument. Jeśli zdecydujemy się na masową wysyłkę faxów, możemy w panelu użytkownika zaimportować bazę numerów i wkleić konkretną wiadomość, a proces wysyłki odbędzie się automatycznie – bez naszego udziału.

7. Czy dokumenty wysyłane przez wirtualny fax różnią się od wysyłanych faxem tradycyjnym?

Tak. Podstawowa różnica to ich wysoka jakość. Zapewnia ją sposób transmisji danych. Jest on również odpowiedzialny za bezpieczeństwo przesyłanych informacji. Przy korzystaniu ze zwykłego faxu zawsze istnieje ryzyko podsłuchania transmisji. Warto też pamiętać, że wszystkie czynności związane z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości fax odbywają się automatycznie. Brak udziału człowieka daje możliwość zaoszczędzenia czasu, a zatem i pieniędzy.

8. Czy wirtualny fax to usługa bezpieczna?

Wirtualny fax pozwala na zachowanie pełnego bezpieczeństwa wysyłanych i odbieranych dokumentów. Jest ono nieporównywalnie większe od tego, jakie mogą nam zaoferować tradycyjne urządzenia. Działają one na zasadzie zwykłego telefonu, więc usługę taką można podsłuchać. Wirtualny fax można ponadto skojarzyć z kontem pocztowym klasy biznes. Dzięki temu przy przesyłaniu wiadomości wykorzystywane będzie bezpieczne, szyfrowane połączenie ssl.

9. Jaki sprzęt i oprogramowanie trzeba posiadać, aby korzystać z wirtualnego faxu?

Wirtualny fax jest usługą, która nie wymaga posiadania dodatkowego sprzętu i oprogramowania. Wystarczy posiadanie jakiegokolwiek komputera podłączonego do Internetu. Potrzebne programy to jedynie przeglądarka internetowa, program pocztowy oraz program do odczytu plików w formacie pdf.

10. Czy wirtualny fax działa na wszystkich systemach operacyjnych?

Tak. Z usługi można korzystać na dowolnym systemie, o ile jest zainstalowana przeglądarka internetowa, program pocztowy i oprogramowanie do otwierania plików w formacie pdf.

11.  Czy usługa może być konfigurowana przez użytkownika?

Wirtualny fax jest konfigurowany już podczas rejestracji. Użytkownik może samodzielnie dokonywać potrzebnych zmian poprzez prosty w obsłudze i funkcjonalny panel dostępny po zalogowaniu.

12. Czy serwis Wirtualny fax zapewnia wsparcie techniczne?

Oczywiście. Zapewniamy Państwu nieograniczone wsparcie techniczne zarówno w konfiguracji usługi jak i w późniejszym użytkowaniu wirtualnego faxu. Biuro Obsługi Klienta czynne jest w godzinach 09:00-17:00. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub wysłania wiadomości. Na zgłoszenie odpowiadamy maksymalnie w ciągu 15 minut. Chętnie udzielimy wszelkich informacji.

13. Czy numer faxu będzie widoczny dla odbiorcy?

Tak. System wprowadza numer do nagłówka wiadomości. Wykorzystując panel użytkownika, można dowolnie edytować ten fragment dokumentu.

14. Czy wirtualny fax jest dostępny we wszystkich strefach numeracyjnych?

Tak. Dostępnych jest wszystkich 49 stref numerycznych.

15. Po jakim czasie od rejestracji usługa jest aktywna?

Usługa jest w pełni aktywna 15 minut od daty rejestracji.

16. Jaki może być maksymalny rozmiar wysyłanego dokumentu?

2 MB to dozwolona wielkość pliku natomiast maksymalnie można wysłać do 5 złączników. Tutaj jeżeli każdy z nich ma ok. 2 MB należy jeszcze sprawdzić jeżeli wysyłka jest z poczty email czy administrator poczty pozwala na wysyłkę maili tej wielkości.

17.  Jak długo w skrzynce nadawczej znajduje się podgląd wysłanego dokumentu?

Wysłane faxy w skrzynce nadawczej są możliwe do przeglądania dobę, natomiast statusy wysyłki do 30 dni. Jeżeli chcą Państwo mieć podgląd wysłanych faxów dłużej sugerujemy wysyłkę poprzez pocztę emial wtedy wysłane pliki będą w skrzynce nadawczej poczty.